Firmy przyszłości -Inteligentne strategie w zakresie usług drukowania.
Wszystkie firmy obecnie potrzebują strategii usług drukowania, która zapewni bezpieczeństwo i
produktywność w szczególności w czasach wszechobecne rozwiniętej technologii .
Doradcy HP ds. Bezpieczeństwa druku Jason O’Keefe i Michael Howard wyjaśniają dlaczego.
„Drukarki podłączone do sieci są bardziej niepewne, niż sądzi większość organizacji. Przy
rosnących zagrożeniach bezpieczeństwa w sieci – i ich katastrofalnych skutkach – firmy zarówno
te małe jak i duże potrzebują strategii usług drukowania, aby chronić swoje organizacje i
minimalizować ryzyko”
U podstaw tworzenia silnej strategii dla wielu firm leży współpraca z dostawcą zarządzanych
usług drukowania, który może zidentyfikować i wypełnić luki w zabezpieczeniach, a także zająć
się problemami (np.:konserwacja sprzętu), aby drukowanie nigdy nie przeszkadzało
produktywności .
Tym zajmujemy się od lat dlatego nieustannie rozwijamy zakres naszych usług o potrzeby
klientów.
Według ankiety przeprowadzonej przez Ponemon Institute wśród ponad 2000 specjalistów ds.
Bezpieczeństwa IT na całym świecie, 60 procent respondentów przyznaje, że prawdopodobnie
doszło do naruszenia bezpieczeństwa danych dotyczących drukarki podłączonej do sieci, a
większość respondentów przewiduje naruszenie danych wynikające z niezabezpieczonego
połączenia sieciowego drukarek w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
Ale tylko 34 procent respondentów stwierdziło, że ich organizacja ma proces ograniczania
dostępu do drukarek wysokiego ryzyka, w tym do drukowanych dokumentów papierowych. Te
rażące luki w zabezpieczeniach mogą sprawić, że małe i średnie firmy będą szczególnie
podatne na ataki, które w najlepszym przypadku mogą okazać się druzgocące w skutkach dla
każdej firmy.
Jason O’Keefe, doradca HP Print Security Advisor, powiedział, że większość organizacji nie
docenia tego, jak wrażliwe są ich infrastruktury druku. „Większość firm uważa, że nie potrzebują
zabezpieczeń dla swoich infrastruktur drukowania, więc druk jest bardzo nisko na ich liście
priorytetów w zakresie bezpieczeństwa” – powiedział. „Przedstawiamy naszą platformę, która
zawiera do 200 formantów, które oceniamy pod kątem luk w infrastrukturze drukowania. Nagle
oczy rozszerzają się, a melodia zmienia się całkowicie. Początkowy sceptycyzm przeradza się
w niedowierzanie i szok, które następnie otwierają drogę do bardzo szczerej i ożywionej
dyskusji ”.
Dobra strategia usług drukarskich powinna rozpocząć się od oceny luk w zabezpieczeniach.
Według Michaela Howarda, głównego doradcy ds. Bezpieczeństwa HP, większość luk w
zabezpieczeniach związanych z drukowaniem sprowadza się do czterech czynników:
starzejącej się technologii; niewłaściwe wdrożenie środków kontroli bezpieczeństwa;
heterogeniczne środowiska dostawców; i niezarządzane środowiska druku.
Czy wiesz, że przeciętna organizacja ma około sześciu użytkowników na drukarkę? Podczas
gdy komputery i laptopy mogą zostać zablokowane między zastosowaniami, drukarki nie
stosują tych samych protokołów – pozostawiając lukę dla każdych sześciu użytkowników. „Wiele
zespołów ds. Bezpieczeństwa nie mogło powiedzieć, ile urządzeń drukujących istnieje w ich
środowiskach. Może być 5000 urządzeń – wszystkie otwarte ”- powiedział Howard. „Kiedy
myślisz o powszechności druku w większości organizacji, brak pro aktywnych zabezpieczeń jest
szokujący i przerażający”.
Dlaczego strategie usług poligraficznych mają znaczenie?
Inteligentna strategia drukowania blokuje drukarki (tak jak w przypadku komputerów), ogranicza
uprawnienia administracyjne, wdraża wytyczne dotyczące nazwy użytkownika i hasła oraz
zapewnia monitorowanie. Ma to kluczowe znaczenie dla zapewnienia widoczności,
identyfikowalności i odpowiedzialności.
„Widoczność jest niezbędna” – powiedział O’Keefe. „Chciałbym również podkreślić współpracę
jako klucz do skutecznego bezpieczeństwa druku. Aby uzyskać bogate informacje wymagane
do zapewnienia solidnych zabezpieczeń, firmy muszą przełamać bariery między
administratorami druku, specjalistami od zabezpieczeń i personelem audytu wewnętrznego.
Grupy te muszą chcieć współpracować, aby zabezpieczyć kluczową część sieci, która była
pomijana od lat ”.
Ponadto organizacje mogą naprawić swoje luki w zabezpieczeniach związanych z drukowaniem
poprzez:
Konsekwentną aktualizacje oprogramowania układowego
Organizowanie administracji całej infrastruktury druku
Uaktualnianie drukowanych baz danych z wersji ekspresowych do wersji Enterprise
Wdrażanie procesów i dokumentacji w celu zachowania spójności i mierzalności
bezpieczeństwa
Zapewnienie administratorom druku szkoleń uświadamiających w zakresie bezpieczeństwa.
„Bezpieczeństwo druku, podobnie jak bezpieczeństwo korporacyjne, jest procesem ciągłym” –
powiedział Howard. „W rezultacie niezwykle ważne jest dążenie do ciągłego doskonalenia
poprzez dogłębną ocenę i porady ekspertów”. Głębsza, ciągła ocena wiąże się ze znaczeniem
zarządzania. W przypadku druku nadzór powinien obejmować zarządzanie kontami
użytkowników (kto uzyskuje dostęp do infrastruktury druku), zgodność z zasadami firmy,
zarządzanie ryzykiem, dokumentację dotyczącą zabezpieczeń i rejestrowanie zdarzeń.
Zarządzane czy niezarządzane – oto jest pytanie.
Solidna strategia wymaga szerokiej gamy komponentów. W przypadku większości firm,
szczególnie małych i średnich firm, tworzenie i wdrażanie tego typu strategii we własnym
zakresie po prostu nie wchodzi w grę. Wolą poświęcić swój czas i energię na faktyczne
prowadzenie firmy. Współpraca z dostawcami zarządzanych usług drukowania, którzy mogą
obsłużyć wszystkie najdrobniejsze szczegóły i zapewnić poziom bezpieczeństwa niezbędny do
płynnego działania firm, to wysokiej jakości rozwiązanie.